Spēļu apskati: Dragon Age 2 Demo

Ievietoja:     Birkas:  , ,     Pievienots:  February 23, 2011  |  No comment

Kamēr spēles pilnā versija ir nolikta uz 8. Marta izdošanu, Demo versiju Bioware nodeva spēlētājiem jau šodien. Kā pienākas. Un uz visām trim platformām. Beidzot. Tad nu iemetu nedaudz acis, lai redzētu cik ļoti Dragon Age 2 ir cietis konsolizācijas procesā uz otro daļu.

Sižets no demo versijas nav pilnībā skaidrs un labi vien ir. Lai lieki nespoilotu. Vien zināms, ka nezināma persona meklē spēlētāja personāžu, kuram, acīmredzot, atkal būs jāglābj pasaule. Tad nu sākam, izvēloties vienu no 6 cilvēkiem – 3 klases, 2 dzimumi, 1 cilvēku rase. Visticamāk pilnā versija piedāvās arī elfus un rūķus kā iepriekš. Bet to redzēsim martā. Tālāk neliels ievads, kas ātri iepazīstina ar kauju sistēmu.

Kauju sistēma nav īpaši mainijusies. Par to prieks, jo jau iepriekš tā bija tradicionāla, ērta un kārtīgā RPG stilā. Vienīgi spēlējot ar magu ir pamanāms, ka standarta uzbrukums, kas iepriekš bija vāja violēta gaismiņa, kas tikai pievērsa dusmīgo pretinieku uzmanību, šoreiz ir nomainijies uz kārtīgu uguns un ledus uzbrukumu. Bez tā, mags šoreiz ir arī vingrotājs, kas kārtīgi izpilda visas pozīcijas ar atzīmi ne mazāku par 6.0, lai izsauktu kārtējo uguns lietu pār nelaimīgajiem darkspawn`iem, kas arī šoreiz laikam būs galvenais ienaidnieks. Kas attiecas uz tuvcīņas ekspertiem, tad tur nekas diži daudz nav mainijies, ja neskaita spēju ikonas, kas pārtapušas daudz stilizētākas un modernākas.

Reizēm liekas ka lietotāju interfeiss ir kaut kādā alfa stadijā un tiks pabeigts, taču šī ir tā spēles stadija, kad viss praktiski tādā pašā veidā tiks saņemts pilnajā versijā pēc pāris nedēļām. Es neesmu sajūsmā par ikonām, dzīvības stabiņiem un citu Heads Up display, kam vajadzētu nemanāmi padziļināt episko fantāziju atmosfēru nevis no tās izraut, nosēdinot spēlētāju zviedru dizaineru kantorī. Rādītāji un loriņi ekrāna malās, liekas mazliet nepierasti šāda veida spēlei un mazliet par modernu.

Dialogus Bioware ir izveidojuši pēc labākajām Mass Effect 2 tradīcijām. Vairs nav garas, klusas rindas, kas jāizlasa pirms nospiež. Šoreiz spiežam tikai aptuvenu atbildi un klausamies aktieru ieskaņotu tekstu. Tieši tā – galvenais varonis arī šoreiz ir ieskaņots. Bez tā, izvēloties dialoga opciju, uzreiz redzam, kādas noskaņas teksts tas būs – labais, ļaunais, smieklīgais utt. Vēl nav zināms cik ļoti tas ietekmēs attiecības starp personāžiem vēlāk.

Tiem RPG faniem, kas pirms pāris gadiem sapriecājās par Dragon Age Origins un tagad baidās, ka šis būs pārtapis par Hack n` Slash, varu nomierinoši teikt, ka viss joprojām ir kārtībā, un ar Dragon Age Bioware neveica tos pašus lēmumus, ko ar Mass Effect 2. Un Dragon Age joprojām līdz pat kaulu smadzenēm ir kārtīgs RPG un kaut kādā zemapziņas slānī vēl vairāk līdzinās pirmajam Neverwinter Nights nevis Dragon Age Origins. Tajos video, kur veidotāji atrādija ātro spēles procesu, netika laikam rādītas cīņas ar grūtiem pretiniekiem, kas iziešanu bez pauzes padara tuvu neiespējamai.

Demo versijas beigās sastopamies ar trolli, kas ir tieši tikpat riebīgs kā spēles pirmajā daļā. Vienīgais grūtības līmenis, kā var iet šo demo ir Normal. Un ja pareizi atceramies no pirmās daļas, troļļi pat uz šo grūtības līmeni bija gana grūti. Tad nu šoreiz arī, cilvēkiem ar taktiskās domāšanas deficītu, varētu būt grūtības pabeigt demo versiju, jo tās beigas ir patiešām izaicinošas. Ja gribat spēlēt bez pauzes spaidīšanas, nāksies kārtīgi noslogot taktikas slotus.

Jebkurā gadijumā Dragon Age 2 joprojām ir pilntiesīgs RPG nevis action. Uztraukumam nav pamata. Spēle spēlējas gluži tā pat kā iepriekš. Nedaudz ir uzlabojies vizuālais tēls, ar nelielu izņēmumu pie interfeisa. Ir pavisam jauna sižeta līnija. Interesantāka skilu sistēma. Grūti vēl spriezt par spēli pilnībā, taču demo izdara tieši to, ko tam vajadzētu – rada vēlmi iegādāties pilno versiju, kas spriežot pēc visa, būs vienkārši lieliska.

Demo versiju pašrocīgi varat iemēģināt, novelkot to šeit. Un ja novilksiet to miljons reižu, Bioware beigu produktā atvērs vēl 2 jaunus objektus.