Spēļu apskati: Starcraft 2

Ievietoja:     Birkas:  ,     Pievienots:  September 14, 2010  |  4 Comments

Ir pagājuši 12 gadi kopš sci-fi stratēģijas izdošanas, kas izmainija spēļu industriju un Koreju. Blizzard kā vienmēr izdod spēles nevis tad kad nauda sāk aptrūkties, bet gan tad, kad tās ir gatavas. Beidzot stratēģiju fanus visā pasaulē ir sasniedzis starcraft 2.

Spēles sižeta līnija turpinās tūlīt pēc pirmās daļas papildinājuma pakas beigām. Tiem, kas nav spēlējuši pirmās daļas kampaņu un nezin par ko iet runa, spēles setups izskaidros pamata notikumus, lai sākot Starcraft 2 kampaņu būtu skaidras pāris pamata lietas.

Spēles procesā izteikti daudz nekas nav mainijies, un lielākoties visu atstāt pa vecam bija arī blizzard plāns. Kopš Starcraft ir kļuvis par Ziemeļkorejas nacionālo sporta veidu, veidotājiem jau no paša sākuma bija plāns veidot spēli concentrējoties uz esošo fanu bāzi, tāpēc milzīgas izmaiņas nemanīsiet un pēc pirmā acu uzmetiena Starcraft 2 izskatīties pēc tieši tā paša pirmā, tikai glītākā iepakojumā.

Lielākās izmaiņas ir piedzīvojusi kampaņa, kas ne tikai turpina sižeta līniju, bet ienes arī pāris jaunas vēsmas reālā laika stratēģiju žanrā. Lai gan arī iepriekš ir bijušas stratēģijas, kas ļauj uzlabot vienības starp misijām, Starcraft 2 pievērš lielāku uzmanību šīm detaļām, ļaujot ne tikai uzlabot esošās vienības par misijās savākto naudu, bet arī algot algotņus un izmantot pretinieku tehnoloģijas savās vienībās un celtnēs. Starcraft 2 kampaņa gan šoreiz ir tikai un vienīgi no cilvēku jeb terranu puses. Izstrādātāji ir norādijuši, ka strādā pie 2 papildinājumiem, kas visticamāk atnesīs arī kampaņas atlikušajām divām rasēm. Diemžel dialogi ir vidusskolas ludziņas līmenī un klišeju daudzums ir vienkārši nomācošs. Bieži vien liekas, ka varoņi runā tikai lai aizpildītu laiku, nevis vestu uz priekšu sižeta līniju. Starp misijām spēlētājs var pārvietoties pa detalizētu kosmosa kuģi, kur attīstīt vienības, algot algotņus, un darīt mazāk svarīgas blakus lietas, kā skatīties ziņas vai izlādēties uz arkādes automāta bārā.

Spēles pamatā, kā iepriekš cīņa notiek starp 3 pilnīgi atšķirīgām rasēm. Cilvēkiem, jeb terraniem. Glumu citplanētiešu rasi – Zergiem, kuri koncentrējas uz lētām vienībām lielos daudzumos, un Protosiem, kas izceļas ar tehnoloģiju kvalitāti. Balanss starp visām pusēm ir tuvu perfektam. Tiesa, lai zinātu, kuras vienības vislabāk izmantojamas pret konkrētajām pretinieku taktikām un rasēm, nāksies pavadīt ne vienu vien nedēļu studējos Starcraft visumu un milzīgas tabulas ar parametriem. Šoreiz Blizzard ir mazliet nākuši pretīm pilnīgiem Starcraft iesācējiem, lai tos ātrāk varētu nostādīt pretī veterāniem, iestrādājot spēlē izaicinājumus. 9 uzdevumus, kuru laikā spēlētājs tiek apmācīts vienību balansā un pamata taktikās, kas kārtīgi palīdzēs daudzspēlētāju režīmā.

Laikam lieki teikt, ka daudzspēlētaju režīms ir izteikti nežēlīgs. Lielākoties visas spēles notiek rush režīmā, kas nozīmē, ka nepārspīlējot, aptuveni 5 līdz 10 minūšu laikā spēle parasti ir cauri un ja vien nepaspējat šajā laikā sabūvēt pareizās vienības atbilstošajā daudzumā, jums nav nekādu izredžu pagarināt spēles laiku un izdzīvot. Pilnīgiem iesācējiem šis režims varētu likties pārlieku depresīvs. Tāpēc ieteiktu nepieciešamās stundas pavadīt kampaņas un izaicinājumu iziešanai, lai vismaz apgūtu pamata lietas, lai pēc tam ar veiksmes palīdzību daudzspēlētaju režīmā varētu uzdurties uz kādiem iesācējiem. Par cik pamata principi un vienības ir saglabājušas no pirmās daļas, online spēļu serveri ir pilni ar Starcraft veterāniem, kas nedod jaunajiem spēlētajiem nekādas izredzes tikt līdz. Vienīgais daudzspēlētāju režīms iesācējiem varētu būt cooperatīvs, kur vairāki cilvēki kopā spēlē pret datora vadītiem pretiniekiem. Turpat varat mācīties un apgūt taktikas. Spēlētāji daudzspēlētāju režīmā tiek sadalīti līgās un līgas apakšgrupās atbilstoši sniegumam spēlēs, rezultātā, sākot šos spēļu režīmus, sistēma jums iedos pretī sava līmeņa spēlētājus. Iesācēju apakšgrupas gan nedaudz liek domāt, ka kaut kas nav īsti kārtībā ar spēles balansu, jo lielākā spēlētāju daļa izmanto Protosu rasi, par cik sākumā ar šo pusi ir vieglāk iemācīties būvēt spēcīgas vienības, pret kurām labus paņemienus zin vien pieredzējušāki spēlētāji. Tāpēc, kā jau minēju, būtu ieteicams apgūt pamatus. Spēļu atrašana un tehniskais nodrošinājums ir gana kvalitatīvs un atbilstošs augstākajiem mūsdienu standartiem.

Spēle ir gana dziļa, lai nepietiktu pat ar nedēļu, lai apgūtu to kaut cik pienācīgā līmenī. Pamatoti Starcraft jau ilgu laiku ir video spēļu čempionātu viena no galvenajām disciplīnām un šī stafete jau ir nodota Starcraft 2 rokās. Blizzard šoreiz atkal ir parūpējušies, lai mērķauditorija svārstītos no kibersportistiem līdz pat 7dienas spēlētajiem, kas starcraft ieslēgs vienreiz mēnesī. Priekš nopietnajiem spēlētājiem ir perfekti sabalansēts un kārtīgi detalizēts daudzspēlētāju režīms ar rankiem, čempionātiem, dažādiem spēļu tipiem. Un vienkāršajiem spēlētājiem tiek piedāvāta gana interesanta un krāsaina kampaņa. Vienkāršajiem spēlētājiem, kas grib apgūt spēli nopietnākā līmenī, ir veltīti izaicinājuma uzdevumi mācībām. Satura veidotājiem tiek dots visai spēcīgs editors, kas ļauj ne tikai veidot kartes Starcraft 2 vajadzībām, bet arī būvēt visai unikālus modus, kas pilnībā pārvērš ne tikai spēles izskatu, bet arī žanru. Starcraft 2 ir domāta visiem reālā laika stratēģiju cienītājiem un pilnīgi noteikti ir cenas vērta.

Vienā teikumā: Noteikti pelnījusi visu laiku labākās Sci-fi stratēģijas titulu.

Izstrādātājs: Blizzard
Izdevējs: Blizzard
Platformas: PC,Mac
Izdošanas datums: 27.07.2010.

4 Comments for Spēļu apskati: Starcraft 2

marss

nuu arī mani 12 gadi pagājuši pie šī ģeniālā radījuma, un 2 daļa nelika vilties 🙂 starcraft da best game !

andris

kur lai nokaca šo speli

Uldis

“Kopš Starcraft ir kļuvis par Ziemeļkorejas nacionālo sporta veidu” Kā tad, dēls! Tu maz zini ar ko nodarbojas cilvēki Ziemeļkorejā? Par šitādu spēļu spēlēšanu, tur var norauties īstā cietumā 12 gadus.

Aivars

http://www.sc2ranks.com/
Un tagad paskaties cik procentuāli ir KR? 😀