iPad – panākumu garants

Posted by:     Tags:  ,     Posted date:  April 8, 2010  |  3 Comments




Lai ko arī neteiktu skeptiķi – iPad visticamāk ir nolemts milzīgiem panākumiem. Jau kopš Ipod laikiem Apple konkurenti lauzījuši galvas, kā Apple panāk tik mežonīgus pārdošanas apjomus ar it kā jau visiem pieejamiem produktiem, tirgos kur, tā vien likās, ka nav kur iespraukties.

Ipod, Iphone un Ipad ir nepieciešamība. Un tā ir nevis nepieciešamība pēc jauna telefona, mp3 atskaņotāja jeb planšetes, bet gan nepieciešamība pēc saprotama, eleganta un viegli definējama produkta. Kad parādījās Ipod, jebkurš, kas vēlējās iegādāties mp3 atskaņotāju tika nobērts ar visdažādākajiem piedāvājumiem, no kuriem nevienam nepiemita vienkāršs, definējams nosaukums, kā arī “cool” statuss.  Neesmu dzirdējis, ka visos pasaules medijos tiktu apskatīts jaunais Creative ZEN, vai Apacer AH320. To pašu varētu teikt par telefoniem.

Iemesls šādai “popularitātei” ir vienkāršs, šīm kompānijām tika dota iespēja sevi pierādīt un tā netika izmantota. Vienkāršāk sakot – pircēji jau bija paspējuši vilties iegādājoties šos produktus. Apple, savukārt, izmantojot savu reputāciju kā elegantu, vienkārši lietojamu un dārgu(!) datoru ražotājs, kā arī fantastiski savāktas OS un programmatūras paketes piegādātājs izmantoja savu best shot un vienkārši “paņēma tirgu”

Apple veiksmīgi izvēlas nozares, kurās valda neizmērojams bardaks. Vislielākais bardaks uz doto brīdī valda tieši planšetdatoru/e-grāmatu/prezentāciju paneļu (vai kā viņus tur) nozarē. Ieradās Apple un nosauca šo pasākumu pavisam vienkārši – iPad. Tas ir viens no modernā mārketinga trikiem – panākt, lai vēl īsti nedefinēta produktu grupa tiktu saukta elegantā (tava produkta) vārdā.  Viens no spilgtākajiem piemēriem ir Pampers, kad jebkuras autiņbiksītes tiek sauktas par pamperiem, neatkarīgi no ražotāja un zīmola, piem. Huggies pamperi.

Interesanti, ka ar Ipad Apple var nošaut divus, vai pat vairāk zaķus vienlaicīgi, kā tas viņiem eleganti izdevās ar iPod un iPhone (iTunes un iPhone apps attiecīgi), šajā gadījumā tas ir E-grāmatu (E-book) un planšetdatoru (tablet) tirgi, kuros iPad startē kā alternatīva. Un viņiem izdosies, jo specializētas E-ink grāmatas (lasīšanas iekārtas) iegādājas “hardcore readers” grāmatu tārpi, kurus interesē laba alternatīva papīra grāmatām, savukārt planšetdatoru tirgū nekā prātīga ar lietojamu touch, vismaz man, nav gadījies satikt. Turklāt tur valda Windows, kurš, maigi izsakoties, ir “paši ziniet cik ērts” skārienjūtīgam pielietojumam.

Tamdēļ nedrīkst aizmirst arī OS nozīmi – šajā ziņā Apple atkal ir uzvarētājs, jo iPad uzbūvēts uz iPhone OS bāzes, kas ir atstrādāts un sevi pierādījis stabils produkts ar milzīgu programmatūras izstrādātāju “community”, kā arī gatavu iPhone apps programmatūras bāzi. Vienādojumam var piemest iTunes store ar visu mūzikas un filmu bagāžu, lielisko Google maps integrāciju, pamaisīt, vārot uz vieglas uguns, un uzvaras zupa gatava! 🙂