The Settlers 7 – stratēģiskā spēle, no kuras grūti izkļūt atpakaļ sabiedrībā

Posted by:     Tags:      Posted date:  July 15, 2011  |  4 Comments




Esmu no bērnības slims ar stratēģiskajām spēlītēm. Tāds kārtīgs parāviens sākās ar Z-The game, kas noteikti ir jāuzspēlē katram sevis cienošam stratēģiju atkarībniekam, jo ir episka spēle no deviņdesmitajiem, kuru vēl šodien kapā atlikušais fanu pulciņš, kuriem temperamentīgie sarkanie un zilie robotiņi nedod miera. Lai gan Z ir zen jau kā bez pēcnācējiem palikusi spēle, tad pavisam citādi ir ar The Settlers. Šī spēle ir tikusi izdota veselas septiņas reizes, no kurām esmu “par” pirmo un pēdējo.

Ja pirmā vēl ir iekš DOS un diez vai varētu tevi ieinteresēt, tad septītā ir Uhhhh. Šeit Ubisoft ir pacentušies ne pa jokam. Ideja ir tāda, tiec izmests neapdzīvotā zemē reizē ar saviem oponentiem un uzsāc šīs zemes apgūšanu. Tavā rīcībā, kā parasti, ir pilsētas centrs, sākuma kolekcija ar resursiem, cilvēkiem un ēkām. Jāsāk būvēt un attīstīties. Notikumi norisinās ap agrīnajiem viduslaikiem, līdz ar to būsi karaļa lomā. Spēles vizuālais noformējums izpildīts 3D formātā ar iespēju veikt Zoom, Rotate un Pan līdz pat līmenim, kurā redzi iedzīvotāju sejas un darbības līdz sīkumiem.

Atšķirība no citām spēlēm slēpjas pieticīgajā karaspēkā un teritoriju apgūšanas nosacījumos. Viss spēles laukums sadalīts apgabalos, kuru apsargā viens cietoksnis. Katrā cietoksnī ir notiekts skaits neitrālo karavīru, parasti 3 gab. Izņemot cietokšņus, kurus ir iekarojis kāds no spēles dalībniekiem. Dēļ tā, ka katrā reģionā resursi ir ierobežoti, samērā ātri jāsāk iekarot nākamie. Tomēr tas prasa lietderīgu iepriekšējo teritoriju resursu izmantošanu un stratēģiski pareizu nākamā iekarojamā reģiona izvēli. Pretinieks neģuļ un ieņem teritorijas, kuras pēc tam ir grūti atkarot, jo ir iespēja uzlabot to aizsardzību, padarot tās par gandrīz neiekarojamām.

Galvenais uzdevums ir savākt noteiktu skaitu punktu, kas, līdzīgi kā Katanas ieceļotājos, tiek piešķirti par dažādiem sasniegumiem – lielākais karaspēks, lielākā ieņemtā teritorija, augstākais prestiža līmenis utt. Tas, kurš pirmais iegūst nepieciešamo punktu skaitu un notur to 3 minūtes – uzvar.

Iegūt punktus nav viegli, jo spēle ir daudzlīmeņu. Nav iespējams koncentrēties uz viena resursa ieguvi un uzvarēt. Piemēram – lai iekarotu vienu jaunu reģionu nepieciešams uzražot 4 karavīrus. Katrs karavīrs izmaksā 1 zeltu, 1 zobenu, 1 desu un 1 cilvēku. Lai iegūtu zeltu nepieciešama rūda un ogles, līdz ar to attiecīgas raktuves. Pēc tam nepieciešama zelta lietuve, tai nepieciešama desa, lai pārtiktu. Zobenam nepieciešama smēde, smēdei desa, ogles un metāls. Metāla ieguvei nepieciešama metāla lietuve. Metāla lietuvei vajag ogles un metāla rūdu. Pilnīgi visām nodarbēm nepieciešamas dzīvojamās ēkas un rūpniecības ēkas. Jebkura ēka prasa akmeņus un dēļus tās uzbūvēšanai. Dēļiem vajag koksni utt. utt. utt. utt.

Rezultātā viens spēles laiks aizņem apmēram 3 stundas un ierauj bezdibenī, no kura izkļūt var tikai uzvarot.

Dikti iesaku pamēģināt!