Spēļu apskati: Dead Space 2

Ievietoja:     Birkas:  , ,     Pievienots:  January 31, 2011  |  No comment

Šī gada lielo spēļu saraksts ir patiešām garš. Pirmais lielais virsraksts ir 2008. gadā izdotās šausmu spēles turpinājums – Dead Space 2. Vai spēle ir tikusi vaļā no problēmām ar kurām sirga priekšgājēja un vai gala produkts patiešām ir tik labs, kā izskatās treileros?

Tiem, kas grib padziļināti sekot līdz sižetam, iesaku noskatīties Dead Space Aftermath, kas lieliski savij abu spēļu sižetu un ļauj daudz vairāk atsaukties uz personāžiem, ko sastapsiet šajā spēlē. Tātad 3 gadus pēc Išimuras (monstru apsēstā kosmosa stacija pirmajā daļā), Aizaks pamostas kosmiskā pilsētā, kuru jau paspējuši pārņemt nekromorfi, jo bezatbildīgie zinātnieki nolēmuši no jauna uzbūvēt artefaktu, ko Aizaks veiksmīgi iznīcināja pirmās daļas beigās. Rezultātā, šīs spēles laikā darīsim vēlreiz tieši to pašu. Aizaks ir spēles galvenais varonis.

Ar DS ir līdzīgi kā ar Svešo (Alien) filmām. Ja pirmā daļa bija lēns kosmisks šausmu gabals, tad turpinājums jau daudz vairāk pārvēršas par vienkārši šuteri. Tiesa, baisās sajūtas pazūd tikai pie kārtīgām darbības sekvencēm, taču saspringtais spēles process ir savādāks. Veidotāji gan cenšas nobiedēt spēlētāju no visas sirds, sabāžot katrā liftā vājas spuldzītes un katrā skapī pa nekromorfam, taču pēc pirmās daļas, vairs nekas nepārsteidz un nebiedē tik ļoti kā iepriekš. Pretinieku skaits ir manāmi audzis, tā pat to veidi. Ik pa laikam spēles procesu pārtrauc interaktīvi sinematorgrāfiski skati, kuros jāšauj pa kādu bosu, vai jāšļūc cauri vilciena vagoniem. Vietām šīs sekvences savienojumā ar klasisko staigāšanu, veido patiešām neaizmirstamas un ikoniskas ainas, kas rada vēlmi konkrēto vietu iziet atkal un atkal.

Kustības un kaujas mehānika ir nedaudz uzlabojusies. It sevišķi bezsvara stāvoklī. Tēmēšana ir plūstoša, pārvietošanās kvalitatīva šutera cienīga, kas ļauj skriet un vienlaicīgi šaut pretiniekus uz visām pusēm un pārlādēt ieročus, atšķirībā no lielākās daļas šausmu spēļu. Iespējams, brīvā un ērtā vadība arī nedaudz noņem baiļu sajūtas. Bezsvara stāvoklī šoreiz var ne tikai lēkāt no vienas plaknes uz otru, bet gan brīvi lidināties apkārt. Un viena poga vienmēr ļauj atgriezties normālā stāvoklī un ļaut saprast kuri ir griesti un kur ir grīda.

Ieroču daudzums īpaši nav palielinājies un varēsim skaldīt ekstremitātes ar tiem pašiem darba rīkiem. Ieroču balanss gan ir mazliet iedragāts. Naglu pistole ir pārspīlēti jaudīga, un visbiežāk prasīs tikai vienu precīzu šāvienu, lai piebeigtu gandrīz jebkuru pretinieku. Vienīgi pret daudz maziem pretiniekiem iedarbīgāks būs ugunsmetējs, ripzāģis vai automāts. Bruņas ir nedaudz mainījušās. Šoreiz mēs neapgreidojam vienu kostīmu, bet gan tos mainam. Mainās to dizains un vietu skaits inventārā. Objektu apgreidošanas sistēma ir palikusi pa vecam.

Līmeņu dizains un monstru daudzveidība ir uzlabojusies. Neteiktu ka dramatiski, jo tieši tā pat kā iepriekš, lielāko daļu laika nāksies streipuļot cauri pustumšiem koridoriem un šaut tos pašus klasiskos nekromorfu veidus, taču iestrādātās darbību sekvences lieliski izpilda savu darbu un nevienā brīdī neliekas īsti nevajadzīgas vai garlaicīgas. Interfeiss ir palicis tas pats. Tā pat dzīvības stabiņš ir redzams uz Aizaka muguras, un pārējie logi atveras 3d vidē priekšā personāžam. Norādijumu sistēma ir saņēmusi nelielu uzlabojumu un tagad tā rāda ne tikai ceļu uz misijas nākamo punktu, bet arī uz tuvāko veikalu, saglabāšanās punktu un objektu apgreidošanas staciju.

Grafiski spēle izskatās lieliski. Pat ar augstu tekstūru izšķirtspēju, spēle darbojas ļoti raiti un stabili. Skaņu kvalitāte spēlē ir vienkārši izcila. Skaļus aplausus ir pelnījuši cilvēki, kas veidojuši nekromorfu unikālās skaņas, katram monstru tipam, kas vien jau ļauj atpazīt, kāds pretinieks atrodas aiz muguras un kādu ieroci izvēlēties. Fona trokšņi un skaņu effekti ir tie, kas sabiedē spēlētāju vairumā gadijumu. Šoreiz pat viena vientuļa nekromorfa sazāģēšana izklausās gana dramatiski, kas atmosfēru tomēr lieliski notur šausmu spēles lauciņā.

Kopumā Dead Space 2 ir patiešam gludi nostrādāts produkts. Ja šādā kvalitātē būs vismaz puse no šī gada spēlēm, šis tiešām būs labākais gads industrijas vēsturē. Veidotāji ir mācijušies no savām kļūdām, un vietās, kur spēles process varētu palikt par garlaicīgu, tie iemet kādas manāmas pārmaiņas, vidē, pretiniekos, sižetā vai pat spēles procesā. Liela daļa triku, šķiet ka ir aizgūta no F.E.A.R. 2, tomēr tie lieliski iederas arī šajā spēles uzstādijumā. Grafiski un tehniski spēle darbojas lieliski. Lai gan spēles sižets un process ir lineārs, tomēr tā ir pārspēlējama vairākkārt, kaut vai dēļ aizraujošajām notikumu sekvencēm, kuras gribas redzēt atkārtoti. Un spēle to arī atbalsta, ļaujot otro reizi sākt ar jau iepriekš apgreidotiem objektiem. Daudzspēlētāju režīms gan nav projekta stiprā puse, kā dēļ tās cena varētu ātri vien kristies. Veidotāji tur mēģinājuši kopēt Left 4 Dead spēles procesu ar DS vadību un rezultāts tomēr nav tik labs kā uz papīra. Tomēr kopumā spēle noteikti ir tā vērta lai atrastos plauktā, ja šausmu spēles jums neizraisa izteiktu nepatiku. Ja pirmā daļa likās mazliet par garlaicīgu, tad nu šis beidzot ir tas gala variants, kas varētu patikt no sākuma līdz pat beigām. Un nav ieteicams cilvēkiem ar vājiem nerviem. Spēle ir patiešam brutāla un saspringta.

Vienā teikumā: Aizmirstiet par Gears of War, šādam ir jābūt 3. personas šuterim.